Vyberte si kvalitu – záleží na tisku letáků!

Jak mít kvalitní a efektivní reklamní letáky? Základem úspěchu je spolupráce s dobrým grafikem, šikovným copywriterem a profesionální tiskárnou. Všechno totiž musí fungovat společně. Ani ty nejlepší texty nezachrání skvělá grafika a bez kvalitního tisku se také neobejdete, ani s brilantní grafikou. Přečtěte si našich 8 tipů, díky kterým budou vaše letáky ještě lepší a kvalitnější.

1. Zkouška nanečisto

Není nic špatného na tom, když si si nejdřív načrtnete  požadovanou podobu letáku na papír. Pomůže vám to se rozhodnout pro tu (nej)lepší verzi. A možná díky tomu budete mít i lepší odhad na kompozici, barvy a rozložení při tisku. 

2. Buďte moderní a originální

Ano, i v tomhle oboru se vyplatí sledovat nejnovější trendy. Jinak nemáte šanci upoutat pozornost vašich potenciálních zákazníků. Wordowské cliparty dnes už opravdu nikoho nezaujmou, ale zajímavé grafiky z některých fotobank možná ano. S dobrým fotografem, kreativním grafikem a kvalitní tiskárnou pak budete mít stoprocentní jistotu, že do tiskárny jdete s kvalitním materiálem.

3. Vyvolejte zájem

Víme, že to není jednoduché, ale ani nemožné. Stačí dát vašim letákům nějakou přidanou hodnotu a vyvolat v potenciálním klientovi touhu pořídit si právě váš produkt, ať už proto, že v něm vyvoláte dobrý pocit nebo ho třeba něco naučíte.

4. Vyzvěte k akci

Stejně jako v online prostředí, i u tištěných letáků se vyplatí přidat výzvu k akci. Může to být sleva, interaktivní mapka nebo jen odkaz na váš web. Mějte na paměti, že lidé si nejlépe pamatují to, co četli jako poslední, a to platí i u reklamních letáků. Pokud letáky opatříte slevovým nebo QR kódem, můžete po ukončení distribuce ještě sledovat jejich úspěšnost.

5. Pozor na výběr písma

Při tisku už špatný výběr písma nezachráníte, proto vybírejte dobře čitelné fonty, které budou ve velikosti od 10 do 14. Větší a tučně můžou být jen nadpisy. Přehnaná kreativita se také nevyplácí, pozor, abyste neměli z letáku surrealistické dílo.

6. Velikost letáků

Rozměr letáků závisí na mnoha faktorech, ať už jde o konkrétní produkt, požadovaný design nebo například distribuci. Je rozdíl, jestli budou letáky rozdávány v obchodním centru nebo se budou posílat s dalšími reklamními dárky v elegantních obálkách. Na roznos stačí formát A5, do obálek nebo na nástěnku bude lepší minimálně A4.

7. Kvalitní tisk letáků

Tento bod je opravdu zásadní. Bez kvalitního tisku totiž ani ty nejlepší návrhy letáky v konkurenci neobstojí. Vyšší gramáž, profesionální digitální tisk a lesklá úprava udělají z vašeho letáku takový Mercedes mezi obyčejnými auty a  budou zaručeně prodávat. Reklamní letáky z pevného tvrdého papíru se navíc nezničí ani ve vlhkém prostředí, například ve venkovních schránkách Pak ale myslete i na odolné balení. Rozmočená obálka s rozpitým textem nevypadá vůbec dobře.

8. Více variant

Vždycky je lepší mít v záloze více verzí. Větší dopad bude mít celá série letáků, buď samostatně, nebo v kombinaci s plakáty, které rozešlete brzy potom. 

Příspěvek byl publikován v rubrice Podnikání se štítky a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.