Kdy se vyplatí pořídit elektroskútr?

Elektroskútry jsou v posledních letech populární dopravní prostředky. Komu se skutečně jejich provoz vyplatí a proč?

Případ první: cesty po městě

Elektrický motor skútru je ve srovnání s tím benzínovým menší a lehčí. To se významně podepisuje na celkové mobilitě elektroskútru.

Tato vozidla jsou lehká a snadno ovladatelná. Hodí se i do hustého městského provozu, kde díky nim budete dostatečně mobilní. Celkovou skladnost elektrického skútru oceníte při parkování i v okamžiku, kdy bude skútr potřeba někde krátkodobě ponechat. Zaparkovat a uložit se dá prakticky kamkoli, včetně sklepa panelákového bytu.

Na pravidelné cesty do práce či různé drobné popojížďky byste tak jen těžko hledali vděčnější dopravní prostředek než právě elektrický skútr.

Případ druhý: výlety

Bylo by však omylem se domnívat, že elektrické skútry jsou vhodné maximálně na přesun pár set metrů po městě.

Ve srovnání s klasickými skútry mají ty elektrické stále ještě kratší dojezd. Nicméně se stávají stále více použitelnými i na delší vzdálenosti. Ty nejlepší modely mohou nabídnout dojezd dokonce až 120 kilometrů.

Některé modely jsou určeny navíc k provozu na dvě baterie. Jsou tedy vybaveny slotem, do kterého můžete umístit druhou baterii a zvýšit tak dojezd až na dvojnásobek.

Navíc jsou některá vozidla i dvoumístná a s nosností 150 kg zvládnou dva motoristy a nějaká ta zavazadla zcela bez problémů. Úložný prostor pod řidítky představuje praktickou „vychytávku“ na výlety.

Případ třetí: bez řidičského průkazu

Nemáte řidičský průkaz a nechce se vám do autoškoly? Majitelé klasického „béčka“ mohou být v klidu, s řidičským průkazem skupiny B můžete řídit i elektrické skútry.

Nicméně pokud řidičský průkaz nemáte, pořiďte si některý z kategorie tzv. elektroskútrů bez řidičáku např. na Motoe.cz. Jde o zařízení s maximálním výkonem 250 W a rychlostí omezenou na 25 km/hod. Navíc musejí ze zákona být takové stroje vybaveny šlapkami. 

elektrické skútry

Pak lze elektroskútr bez řidičáku fakticky dle legislativy považovat za kolo, což znamená, že k němu nemusíte mít řidičské oprávnění, ale také s ním například ani chodit na technické kontroly.

Případ čtvrtý: ekologie

Pro svůj provoz potřebují elektrické skútry výlučně elektrickou energii z akumulátoru. Nemusíte tedy tankovat žádné palivo. Uspokojí proto všechny, kteří přemýšlí o důsledcích svého konání a chtějí chránit planetu.

Elektrický skútr neprodukuje zápach, hluk či žádné škodlivé emise. Nikoho tedy provozem nebudete obtěžovat, naopak podpoříte vůbec nejvíce ekologický způsob dopravy, který je ohleduplný vůči lidem i zvířatům.

Naopak se budete vypravit díky vysoce ekologickému skútru dokonce i tam, kam vozidla se spalovacím motorem jednoduše nemohou.

Případ pátý: šetření

Elektroskútr je po nákupu již skutečně velmi „skromným“ dopravním prostředkem. Náklady na jeho provoz jsou minimální.

Spotřebované palivo není žádné, postačí jej nabít. S nadsázkou lze tvrdit, že při dobrém tarifu na elektřinu už vyjde levněji jen chodit pěšky. Nejvyšší cena, na které se mohou skútry při svém provozu pohybovat, je kolem 15 Kč za 100 km. Dostat se je ale možné i na částku kolem 5 Kč na 100 km.

Připočtěme k tomu i snížené náklady na pravidelný servis: Odpadá výměna oleje či jiných kapalin nebo náročnější péče o motor. Samotné skútry jsou navíc zařízení téměř bezporuchová.