O České republice se dá směle říct, že e-shopovou velmocí. Funguje jich více než čtyřicet tisíc. Všechny sice nedosahují obratu jako velcí hráči na trhu, ale často dokážou nabídnout to, co kamenné prodejny k dispozici nemají. Menší internetové obchody se orientují na specializované zboží a výraznou orientaci na zákazníka. Jak můžete vyjádřit určitému e-shopu spokojenost s nákupem?
Kvalitní služby jsou nejlepší reklamou
Už jsme si zvykli na to, že na internetu běžně nakoupíme prakticky cokoliv. Snad až na letadla a lokomotivy. Ale veškeré potřeby pro domácnosti, zahradu, dům až po oblečení a potraviny lze v e-shopech výhodně pořídit. Pro provozovatele internetových obchodů je velmi důležité hodnocení firem. Společností, které nabízejí nekvalitní produkty či služby, se najde poměrně hodně, a je lepší se jim obloukem vyhnout.
Pokud u nich zákazník nakoupí, může stát i to, že své zboží ani peníze už nikdy neuvidí. I proto existují na internetu různé recenzní portály, kde se lze seznámit se zkušenostmi ostatních nakupujících. Lidé si rádi mezi sebou sdílí své zkušenosti s nákupy. Svěří se nejen tehdy, když jsou spokojeni, ale umějí vyjádřit i svou nespokojenost.
Než se pustíte do nákupu na internetu
Říká se důvěřuj, ale prověřuj. Na internetu to platí dvojnásobně. Než se tedy rozhodnete pro nákup v určitém internetovém obchodě, je vhodné si přečíst firemní zkušenosti ostatních zákazníků, kteří v něm nakoupili již před vámi. Dá vám tu představu o tom, jak se obchod chová a je-li bezpečné v něm nakoupit. Mnohé obchody se pyšní i různými oceněními. To bývá obvykle zárukou, že zde bude nakupování v pořádku.
Dejte si pozor na bezejmenné e-shopy
Současně s recenzemi zákazníků byste se měli seznámit i s údaji, kdo daný obchod provozuje. Pokud se jich nemůžete na webu dopídit, může to znamenat, že se jedná o prodejce, který se vás bude snažit ošidit. Poctivý obchodní nemá proč schovávat své firemní a kontaktní údaje a ke svým zákazníkům má otevřený, a nikoliv tajemný přístup.