4 mýty spjaté s provozem eshopu

Česká republika je zemí eshopů, v přepočtu na obyvatele jich máme dokonce nejvíc v Evropě. Loni jejich počet už překročil hranici 40 tisíc. Podnikat na internetu zkouší kdekdo, domnívá se totiž, že právě tady se nachází klíč k bohatství. Pak ale bývá nemile překvapen, když zjistí, co všechno provoz fungujícího obchodu obnáší. Práce ani investice totiž zdaleka nekončí u jeho založení. Ba naopak.

Je to jednoduché

Provozování eshopu je podnikání jako každé jiné. I ono vyžaduje spoustu času a také energie. Každý den budete muset řešit celou řadu věcí – vyřizovat objednávky, starat se o online marketing, komunikovat s dodavateli, zákazníky. Aktivní musíte být také na sociálních sítích, kdo není na Facebooku, jako by neexistoval. Jestli nechcete zapadnout do průměru nebo dokonce do zapomnění, pak se připravte, že to bude pořádně náročné.

Na detaily se nehraje

Eshop musí být přehledný, aby se v něm zákazník snadno orientoval a rychle našel to, co hledá. Stačí jediná drobná nepohodlnost – špatné rozložení webu, umístění košíku, filtrace zboží, nedostatek informací – a v mžiku vám odejde ke konkurenci. Pokud nevíte, kde má váš eshop skryté rezervy a kde ztrácíte potenciální zákazníky, pak ho nechte zkontrolovat odborníky z řad reklamních agentur.

Na vzhledu nezáleží

Kromě přehlednosti hraje důležitou úlohu také vzhled. Moderní eshop musí působit příjemným dojmem. Hezká grafika, krásné barvy, přívětivý design – to vše mu dodává na atraktivnosti a vyvolává pozitivní pocity, přitahuje pozornost a z nakupování dělá jedinečný zážitek. Vylaďte proto i ty nejmenší drobnosti k naprosté dokonalosti.

Strategie není potřeba

Bez promyšlené a dlouhodobé strategie se nikam nepohnete. Chcete-li být úspěšní, musíte znát vaše silné stránky, vědět, jak vypadá vaše konkurence, mít stanovené cíle, kterých chcete dosáhnout. Vypracujte si proto alespoň základní plán, z kterého pak budete vycházet při investování a marketingových aktivitách. Odpovězte si na základní otázky: kdo je váš zákazník, jak ho můžete oslovit, co mu vaše zboží přinese. Díky tomu budete moci lépe zacházet s marketingovými nástroji jako je PPC reklama nebo SEO. Podaří se vám tak vybudovat úspěšný eshop, který nezapadne.